پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112397
پرداخت يارانه‌نقدي از فروش ارز ممنوع‌شد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 811

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از فارس: نمايندگان مجلس در مصوبه امروز خود پرداخت يارانه نقدي از ما به التفاوت نرخ فروش ارز را ممنوع کردند.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز يکشنبه رسيدگي به طرح دو فوريتي حمايت از سرمايه گذاري‌هاي عمراني و توليد ملي و اصلاح قانون بودجه سال 1391 کل کشور را ادامه دادند و به تصويب رساندند.
 
طبق مصوبه مجلس قانون بودجه سال 91 کل کشور به شرح مصوبه در طرح مذکور اصلاح مي‌شود.
 
به موجب خانه ملتي‌ها در اين طرح، تمامي منابع حاصل از فروش ارز ناشي از صادرات نفت خام و ميعانات گازي سهم دولت، بخشي از منابع عمومي دولت محسوب مي‌شود و دولت حق هزينه کردن از اين منبع را براي موارد خاص مانند پرداخت يارانه نقدي به استثناي جزء بند 2-44 ) قانون بودجه 91 ندارد.
 
بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران نيز مکلف شد منابع مذبور را روزانه به حساب درآمد عمومي نزد خزانه داري کل کشور واريز کند. عدم اجراي اين حکم به منزله تصرف غير قانوني در اموال عموي و مستوجب تغيير غذايي است.
 
بهارستان نشينان همچنين مقرر کردند در اجراي اجزاي (1-5) و (2-5) قانون براي پرداخت تسهيلات ريالي مبناي تسعير ارز، نرخ روز ارز تعيين مي‌شود.
 
مجلسي‌ها مصوب کردند تبديل منابع صندوق توسعه ملي به ريال به استثناي اجزاي فوق ممنوع است.
 
اجراي اجزاي 1-5 و 2-5 قانون بودجه فقط در حد منابع ناشي از اجراي قانون بودجه 91 است.
 
وکلاي ملت تصويب کردند 18 درصد منابع به سرمايه گذاران بخش غير دولتي براي طرح‌هاي توسعه‌اي والا دستي نفت و گاز با اولويت ميادين مشترک به ويژه پارس جنوبي با تضمين وزارت نفت بدون انتقال مالکيت نفت و گاز موجود در مخازن و توليدي، تخصيص مي‌يابد.
 
بهارستان نشينان يک تبصره نيز به عنوان تبصره 2 به جزء 3-24  بودجه 91 در اين طرح اضافه کردند.
 
به موجب اين مصوبه در اجراي جزء 3-24 قانون وجوه ناشي از مطالبات فروش سهام، سهم الشرکه اموال، دارايي‌هاي و حقوقي مالي و نيروهاي متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌هاي دولتي تابعه و وابسته مربوط به سنوات گذشته الزاما بايد به طور مستقيم به حساب خزانه واريز شده و قابل تسويه و تهاتر نمي‌باشد.
 
نمايندگان مجلس با 177 راي موافق، 20 راي مخالف و 19 راي ممتنع از مجموع 232 نماينده حاضر در جلسه ماده واحده اين طرح را به تصويب رساند.

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html